İç Mimari'de Kullanıcı Deneyimi | Müge Akbulut Design İç Mimar İç Mimari'de Kullanıcı DeneyimiKullanıcı deneyimi, iş yerlerinde bilgisayar ve makinelerin aktif olarak kullanılmaya başlanması ile birlikte iş dünyasına ve günlük…

İç Mimari'de Kullanıcı Deneyimi | Müge Akbulut Design İç Mimar İç Mimari'de Kullanıcı DeneyimiKullanıcı deneyimi, iş yerlerinde bilgisayar ve makinelerin aktif olarak kullanılmaya başlanması ile birlikte iş dünyasına ve günlük…

İç Mimari'de Kullanıcı Deneyimi | Müge Akbulut Design İç Mimar İç Mimari'de Kullanıcı DeneyimiKullanıcı deneyimi, iş yerlerinde bilgisayar ve makinelerin aktif olarak kullanılmaya başlanması ile birlikte iş dünyasına ve günlük…

İç Mimari'de Kullanıcı Deneyimi | Müge Akbulut Design İç Mimar İç Mimari'de Kullanıcı DeneyimiKullanıcı deneyimi, iş yerlerinde bilgisayar ve makinelerin aktif olarak kullanılmaya başlanması ile birlikte iş dünyasına ve günlük… İç Mimari'de Kullanıcı Deneyimi | Müge Akbulut Design İç Mimar İç Mimari'de Kullanıcı DeneyimiKullanıcı deneyimi, iş yerlerinde bilgisayar ve makinelerin aktif olarak kullanılmaya başlanması ile birlikte iş dünyasına ve günlük…

BLOG

BLOG

İç Mimari'de Kullanıcı Deneyimi

Müge Akbulut | İç Mimari'de Kullanıcı Deneyimi

İç Mimari'de Kullanıcı Deneyimi

Kullanıcı deneyimi, iş yerlerinde bilgisayar ve makinelerin aktif olarak kullanılmaya başlanması ile birlikte iş dünyasına ve günlük hayata damgasını vuran bir kavram. Temel olarak, kullanıcıyı bir ara yüz vasıtasıyla herhangi bir hizmet veya ürün ile buluşturan etkileşimlerintümü olarak ifade ediliyor. Bu etkileşimlerbazen bir websitesinde, bazen bir uygulamada, bazen de daha somut ortamlarda gerçekleşiyor. Mimarlık ve iç mimarlık alanında ise yapılar ve mekânlar bu etkileşimlerin gerçekleştirildiği arayüzler olarak karşımıza çıkıyor.İç mimaride kullanıcı deneyimive kullanıcı deneyimi tasarımıkavramları;iç mimari süreçlerine mekanda yaşayacak olan kullanıcıların da dahil edilmesini kapsıyor.


5 Duyuya Hitap Eden Kullanıcı Deneyimi

Bir mekâna kimlik kazandıran en önemli olgu, bu mekânın hikayesi ve kullanıcıların mekânda yaşadıkları deneyimlerdir. Biraz daha açık olmak gerekirse, kullanıcının mekânda algıladığı unsurlar ve hissettiği duygular, bu mekânın tanımlayıcısı olma özelliğini taşır. Örneğin; sivri uçlu bileşenlerle kaplı yüzeylerin olduğu bir mekânda kullanıcı, herhangi bir yere oturma veya yaslanma eğiliminde olmaz. Bu tarz bir tasarım, mekân içi sirkülasyonu zorunlu hale getirir.

Tamamen karanlık bir mekâna girdiğinizde ise mekânı algılamak için diğer duyularınızın daha aktif hale geldiğini hissedersiniz. Böyle bir mekânda sunulan bir dinletiyi, kullanıcılar kusursuz bir şekilde odaklanarak dinleyebilir. Ya da dokunma duyusunu kullanarak mekânı tanımaya çalışabilir. Bu durumda iç mekân tasarımı yaparken proje geliştirme aşamasındakullanıcının yaşayacağı bu deneyimler baz alınır. Doku olarak farklılaşan yüzeylerle tamamen karanlık bir mekânda bile, hareket halindeki birkullanıcınınyönünü kolaylıkla bulmasını sağlayabilirsiniz.


İç Mimaride İletişim Aracı Olarak Kullanıcı Deneyimi

İç mekân tasarımı ve dekorasyon sürecinde kullanıcıların birbirleri ile sosyalleşebileceği alanları belirlerken, kullanıcı deneyimine bağlı yapılan bazı seçimler, tasarımı başarılı kılar. Örneğin; herhangi bir bekleme alanında oturma elemanlarının yan yana sıralanması, kullanıcıların birbiriyle etkileşimini minimuma indiren ve sosyalleşmeye çok fazla mahal vermeyen bir seçimdir. Ancak, masaların etrafına yerleştirilen oturma birimlerinde masa, ortak bir paylaşım alanı haline gelir ve kullanıcıların sosyalleşmesine olanak sağlayan bir ara yüz olma özelliği taşır.

Mekânın kendi içindeki fonksiyonunun yanı sıra farklı alanların birbiriyle kurduğu ilişki de kullanıcı deneyimi açısından büyük bir önem taşır. Örneğin, farklı fonksiyonlara sahip iki mekân arasındaki geçiş alanlarında yapacağınız kurgu sayesinde bu alan,sadece bir geçiş alanı olmak yerine özel bir mekân haline gelebilir. Bu etkiyi evinizde bile yapacağınız basit bir uygulama ile kolayca hissedebilirsiniz. Odalar arasındageçiş alanı olma özelliğini taşıyan bir koridorun duvarlarını kara tahta boyası ile kaplayıp uygun yerlere tebeşir bıraktığınızda, bir süre sonra ev halkının bu duvarları bir iletişim panosu olarak kullandığını görebilirsiniz. Böylece koridorunuzun hem ortak bir alana hem de kullanıcının tasarıma dahil olduğu bir deneyime dönüşmesini sağlayabilirsiniz.

İç mimaride kullanıcı deneyiminin etkisinden yeterli seviyede yararlanabilmek için başarılı iç mimar ofislerine başvurabilirsiniz. Türkiye ve yurtdışı iç mimarlık projelerinde müge akbulut design olarak iç mimaride kullanıcı deneyimine büyük önem veriyoruz.

Profesyonel İç Mimarlık desteği için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Hazırsanız, Hadi Başlayalım O Zaman

Bizimle tanışmak ya da hizmetlerimiz hakkında bilgi almak için aşağıdaki iletişim kanallarından bizimle irtibata geçebilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

Müge Akbulut